Süleyman DOĞAN
İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürü
İMAR VE KENTSEL İYİLEŞTİRME MÜDÜRLÜĞÜ
- İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğümüz, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu ve 3194 sayılı İmar Kanunu uyarınca; Belediye sınırı ve mücavir alanların dışında yapılan halihazır harita ve imar planlarının kontrolü ve onayının yapılması.
- 3194 Sayılı İmar Kanunu uyarınca; belediye sınırı ve mücavir alan sınırı dışında ifraz (ayırma) işlemi, tevhit (birleştirme) işlemi ve irtifak hakları, satış işlemleri, cins değişiklikleri ile ilgili kontrol ve onay işlemlerini yapmak.
- Taşınmazlarla ilgili imar durumları düzenlemek.
- 2863 sayılı “Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma” kanununa göre yapılması gereken plan, proje, uygulamalarını yapmak ve yaptırmak.
- İl Özel İdaresi Kanunu gereğince; İmar Planları hazırlamak, güncellemek, uygulamaların plana uygunluğunu sağlamak, denetlemek ve İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü’ne bildirilmesini ve koordinasyonunu sağlamak.
- “Köy Yerleşik Alanı ve Civarı Sınırları”nın tespitlerini kontrol etmek öneri sınırları değerlendirmek.
- 3194 sayılı İmar Kanunu uyarınca; belediye sınırı ve mücavir alan sınır dışında yapılacak yapılar hakkında inşaat izni/yapı ruhsatı, oturma izni/yapı kullanma izin belgesi düzenlemek.
- 3194 sayılı İmar Kanunu uyarınca kaçak yapı yapanlar hakkında gerekli işlemleri yürütmek ve kaçak yapılaşmanın önlenmesi hususunda gerekli denetimleri yapmak.
- 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu uyarınca; belediye sınırı ve mücavir alan sınırı dışındaki imar uygulamaları görevini yerine getirmek.
- İnşaat izni/yapı ruhsatı ve oturma izni/yapı kullanma izin belgesi düzenleme süreci öncesinde ruhsat ve eklerinde gerekli incelemeler yapılarak, projeleri (mimari, statik, tesisat, elektrik, aplikasyon ve zemin etüt raporu) onaylamak.
- İzin, ruhsat ve eklerine aykırı kaçak yapılan inşaatların tespitini yapmak.
- İzin, ruhsat ve eklerine aykırı kaçak yapılan inşaatlara, İmar Kanununun 32. ve 42. maddeleri gereği idari cezalarını düzenlemek.
- İzne/ruhsata bağlanan inşaatların, ruhsat ve eklerine ve projelerine uygun olup olmadığını denetlemek.
- Yapıların 4708 sayılı Yapı Denetimi Kanunu’na uygun yapılmasını denetlemek.
3572 Sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun, 10 Ağustos 2005 tarihli 25902 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik, 2559 Sayılı Polis Vazife ve Selahiyet Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 7. maddesinin (g) fıkrası gereğince;
- İlimiz Merkez ve ilçelerinde, belediye sınırları ve mücavir alanlar dışındaki 1, 2 ve 3. sınıf GSM'ler ile Sıhhi Müesseseler, Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerlerine ruhsat vermek ve denetlemek.
- Ayrıca, Büyükşehir ve İl Merkez Belediyeleri dışındaki yerlerde Gayrisıhhi Müesseselerden 1. Sınıf olanların ruhsatlandırılması ve denetlenmesi.
- Denetimlerde, mevzuata uygun olmayan unsurların ve noksanlıkların tespiti halinde, işyerine bu noksanlık ve hataların giderilmesi için süre vermek, verilen süre içerisinde tespit edilen noksanlık ve aykırılıklar giderilmediği takdirde, ruhsatlarını iptal edip, işyerini kapatmak.
- Birinci Sınıf Gayri Sıhhi Müesseseleri İnceleme Kurulunu oluşturmak.
- Birinci Sınıf Gayri Sıhhi Müesseselerin ve gerekli görülürse diğer (2 ve 3. Sınıf GSM’ler) Müesseselerin etrafında Sağlık Koruma Bandı Mesafesini belirlemek.
- Birinci Sınıf Gayri Sıhhi Müesseselere, Yer Seçimi ve Tesis Kurma İzni ile idarenin gerekli görmesi veya işyeri sahibinin müracaatı halinde, süresi bir yılı geçmemek üzere Deneme İzni vermek.
- Mülki İdare Amirinin genel güvenlik ve asayiş durumu hakkındaki görüşü doğrultusunda belediye sınırları ve mücavir alanlar dışında, İl Genel Meclisi tarafından, içkili yer bölgesinin tespitini sağlamak.
- İzin almadan açılan Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerlerini, sebebini bir tutanakla belirlemek ve mühürlemek suretiyle resen kapatmak.
- Belediye sınırları dışındaki Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerlerinin açılış ve kapanış saatlerinin, İl Encümeni tarafından tespitini sağlamak.
- Lokantalara, içkili yerlere ve meskun mahal dışında bulunan çay bahçelerine, halkın huzur ve sükûnu ile kamu istirahati açısından sakınca bulunmaması kaydıyla canlı müzik izni vermek.
- Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerlerinde 2559 sayılı Polis Vazife ve Selahiyet Kanununun 8. maddesinde sayılan hususların tespiti halinde, işyerlerini geçici süreyle faaliyetten men etmek.
- Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerlerinde 2559 sayılı Polis Vazife ve Selahiyet Kanununun 6. ve Yönetmeliğin 36. maddesinde belirtilen hususların tespiti halinde idari para cezası uygulamak.
- 5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 55. ve İl Genel Meclisinin 05/07/2010 tarih ve 79 sayılı kararı gereği mevzuat hükümlerine aykırı olarak işletilen Sıhhi ve Gayri Sıhhi Müesseselere (Madencilik faaliyetleri ve ruhsat sahasındaki geçici tesisler ile 5686 Sayılı Jeotermal Kaynaklar ve Doğal Mineralli Sular Kanununa göre ruhsatlandırılan işyerleri hariç) İdari Para Cezası uygulamak.
- Görev alanına giren konularla ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yaparak görüşlerini almak.
- 25/11/2014 tarihli ve 29186 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği kapsamında Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı veya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından başlatılan ÇED süreci kapsamında gönderilmiş olan Proje Tanıtım Dosyalarına ve ÇED Raporlarına (dosya üzerinde ve ihtiyaç duyulması halinde arazide incelemeler yapılarak) Kurumumuz yetki ve sorumlulukları çerçevesinde ilgili Birim Müdürlüklerimizin görüşleri de alınarak kurum adına görüş vermek.
- 3213 sayılı Maden Kanunu uyarınca 1 (a) Grubu (kum ve çakıl) maden alanlarını belirleyip, ihale edilerek, kişi ve kurumlara ruhsat vermek.
- 3213 sayılı Kanun Kapsamında ve Enerji ve Tabi kaynaklar Bakanlığının hammadde üretim izin taleplerinin değerlendirilmesi hususunda verdiği yetkiye dayanarak Karayolları ve DSİ Müdürlüğü gibi resmi kuruluşların yol ve baraj yapımında ve belediyelerin altyapı hizmetinde kullanılmak üzere ihtiyaç duyulan hammaddelerin ruhsatlarını vermek.
- 3213 sayılı Maden Kanunu Kapsamında bütün maden ocakları ve işletmelerine Gayri Sıhhi Ruhsatlarını vermek.
- 5686 sayılı Jeotermal Kaynaklar ve Doğal Mineralli Sular Kanunu uyarınca; arama ve işletme ruhsatlarını vermek ve denetlemek.
- 167 sayılı Yer altı Suları Hakkında Kanun ve Kaynak Sularını denetimini yapmak.
- 3213 sayılı Maden Kanunu uyarınca 1 (a) Grubu (kum ve çakıl) maden alanlarının, Maden işletme ve sevkiyatının Maden Kanunu ve 1 (a) Grubu Madenleri İle İlgili Uygulama Yönetmeliği’ne uygun olarak; sevk fişi ile ruhsatlı alanlardan yapılıp yapılmadığını sürekli olarak denetlemek, izinsiz sevkiyata müsaade etmemek.
- 3213 sayılı Maden Kanunu uyarınca işletilen tüm maden sahalarındaki maden sevkiyatının Maden Kanunu ve Maden Kanunun Uygulama Yönetmeliğine uygun olarak yapılıp yapılmadığını, (MTA gibi ihtisas kuruluşlarından alınacak elamanlarla birlikte) sürekli denetlemek.
- Mikro HES’lerle ilgili İdaremizce yapılması gereken iş ve işlemleri yapmak.
- Mekansal Adres Kayıt Sistemi ve Kimlik Paylaşım Sistemi’nin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için teknik altyapıyı kurmak ve hayata geçirmek.
- 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 51. maddesinin ikinci fıkrası ve Adres Kayıt Sistemi Yönetmenliğinin 7. maddesinin 3. fıkrasının 2. paragrafında ”Adres bileşenlerindeki değişikliklerin Ulusal Veri Tabanına işlenmesinde, belediyeler, belediye sınırları dışında kalan yerlerde İl Özel İdareleri sorumludur.” hükmü yer almaktadır. Diğer taraftan, Adres ve Numaralamaya ilişkin Yönetmenliğin 6. maddesi ile 4. maddesinin birinci fıkrasının (r) bendine göre Belediye ve İl Özel İdareleri numaralama çalışmalarını adres standardına uygun yürütmek Ulusal Adres Veri Tabanına işlemek.
- Adres ve numaralamaya İlişkin yönetmenliğin 9. maddesi gereğince; yapı ruhsatı formları, yapı kullanma izin belgesi ve yanan yıkılan yapılar formu Ulusal Adres Veri Tabanına işlendikten sonra düzenlemek.
- 25 Nisan 2006 tarih ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunun 3. maddesinde yapı belgeleri, Yapı Ruhsat Formu, Yapı Kullanma İzin Belgesi, Yanan ve Yıkılan Yapılar Formu” olarak tanımlanmaktadır. Aynı Kanunun 49. Maddesinde “İl Özel İdaresi ve Belediyeler sorumluluk alanlarındaki adres bileşenlerini adres standardına uygun olarak tanımlayıp, bunları değiştirilmeyecek sabit tanıtım numaraları vererek mahallindeki bütün adresleri kapsayacak şekilde adres bilgilerini oluşturmak ile yükümlüdür.” 50. maddesinde “İl Özel İdareleri ve Belediyeler bu kanun uyarınca belirlenen standartlardaki adres bilgileri ile adres oluşumuna altyapı oluşturan yapı belgelerini, belgelerin oluşturulması ile eş zamanlı olarak ulusal adres veri tabanına işlemekle yükümlüdür.” denilmekte olup, anılan maddeler doğrultusunda gerekli çalışmaları yapmak.
- Ulusal Adres Veri Tabanı’nın güncellenmesi için Kimlik Paylaşım Sistemine bağlanarak sınırları içerisinde adres bileşenlerini Ulusal Adres Veri Tabanında güncelleştirmek.
- Birimle ilgili protokollü işleri yapmak.
- Müdürlüğünün görevleri ile ilgili diğer idari işlemleri ve yazışmaları yapmak.
- Birim faaliyet alanı ile ilgili aylık raporları hazırlamak ve ilgili makamlara sunmak.
- Taşınır mal yönetmeliğine uygun iş ve işlemleri yapmak.
- Birim faaliyet alanı ile ilgili yıllık programları, stratejik plan doğrultusunda hazırlamak.
- Birim adına görevlendirilen araçların sevk ve idaresi ile takibini yapmak.
- Birim bütçe tekliflerini hazırlamak.
- Birim Ödemelerini hazırlamak.
- Üst Makamlarca verilecek diğer iş ve işlemleri yapmak.